Jeśli ktoś chce być na czasie i pragnie mówić o sobie, jako o człowieku „nowoczesnym”, to powinien mieć smartfona – zapewne wielu z Was podpisałoby się pod tym stwierdzeniem. Presja na posiadanie „inteligentnego telefonu” jest na tyle duża, że wskaźniki wzrostu sprzedaży tych urzadzeń wręcz szaleją. Jak się okazuje – sporą rolę odgrywają tu „nowoczesne matki”.
Firma analityczna Greystripe opublikowała wyniki niedawnego badania, którego celem było określenie poziomu popularności niektórych mobilnych serwisów i aplikacji wśród mam. Badanie trwało kilka miesięcy (od 16 listopada 2010 do 15 lutego 2011) i wykazało, iż matki „naszych czasów” wykorzystują nowoczesne technologie do ułatwienia sobie życia. Wystarczy powiedzieć, iż 45% matek korzysta ze smartfonu w celu znalezienia najbliżej położonego sklepu, handlującego określonym asortymentem, 36% ankietowanych kobiet używa tego sprzętu do porównania cen, a 31% szuka z pomocą smartfonu nowych towarów.
Kobiety, oprócz podstawowych funkcji właściwych dla zwykłych telefonów, korzystają także z nowych możliwości. Można wśród nich wymienić opcję kalendarza/notatnika, w którym zapisują listę zakupów (31% ankietowanych), czy poszukiwanie przepisów kulinarnych (21%). Przeprowadzone badanie wykazało także, iż około 55% ankietowanych kobiet to osoby podatne na reklamy i to właśnie na ich podstawie podejmują one decyzje o zakupie konkretnego towaru. Aż 91% mam korzystających ze smartfonów woli korzystać z bezpłatnych aplikacji, w których umieszczono reklamy, niż z serwisów płatnych, w których wyłączono reklamy.
Źródło: torg
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.