Korporacja LG zaprezentowała serwisy Remote Call i FOTA (Firmware Over-the-Air), z pomocą których będzie prowadzona zdalna diagnostyka smartfonów z systemem Android i aktualizacja ich oprogramowania.
Aplikacja Remote Call będzie dostępne na smartfony Optimus/Swift 3D, Black i nowsze modele. Usługa pozwoli użytkownikom otrzymywać odpowiedzi na pytania związane z eksploatacją urządzenia, a także pomoże zdefiniować problemy w przypadku niewłaściwej pracy sprzętu (i to bez konieczności oddawania smartfonu do serwisu). Szef LG Electronics Mobile – Jong-seok Park – przekonuje, iż nowe usługi zagwarantują użytkownikom dostęp do wirtualnego centrum wsparcia i aktualizacji oprogramowania o każdej porze i w każdym miejscu.
Z pomocą jednego kliknięcia użytkownik smartfonu połączy się z centrum obsługi. Jego pracownicy, mając dostęp do urządzenia, będą mogli dokonać diagnostyki sprzętu i udzielić klientowi ważnych dla niego informacji (ewentualnie pomóc w naprawie). Jednocześnie obsługa nie będzie miała dostępu do prywatnych danych użytkownika (poczta elektroniczna, SMSy, notatki, zdjęcia itp.).
Serwis LG FOTA pozwoli aktualizować systemy operacyjne. W razie potrzeby zaproponuje on aktualizację platformy, którą będzie można zainstalować bez konieczności podłączania słuchawki do komputera. Usługi zdalnego wsparcia LG będą dostępne w Korei Południowej już w maju. Użytkownicy w innych pastwach będą musieli poczekać na tę innowację przynajmniej kilka miesięcy.
Źródło: Onliner
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.