Wydawałoby się, że komórki są przydatne między innymi dlatego, że pozwalają na natychmiastowy kontakt. Jednak nie wszyscy tak uważają. Turecki operator Turkcell wprowadził usługę „TonlaKazan”( w wolnym tłumaczeniu „wybierz i wygraj”). Jej użytkownicy w ramach subskrypcji otrzymują melodie zawierające komunikaty reklamowe. Gdy ktoś do nich dzwoni słychać je zamiast sygnału. Jeśli usiłujący się dodzwonić słuchają ich wystarczająco długo, właściciel telefonu otrzymuje dodatkowy czas na własne rozmowy.
Czy należy się zatem spodziewać zalewu osób zwlekających do ostatniej chwili z odebraniem telefonu? Być może – ale póki co usługa jest dostępna ograniczonej liczbie użytkowników.
Szefostwo Turcell jest z siebie bardzo dumne. Dyrektor generalny Cenk Serdar uważa, że to nie tylko nowa platforma reklamy, ale koncept w pełni nowatorski. Wydaje się, że podzielają to zdanie klienci wśród których znaleźć można światowe giganty – Coca-Colę, Nestle czy Unilever.
Nowatorski sposób nakładania opłat na reklamodawców uzyskał nazwę CPL, czyli Cost Per Listener. Opłata kształtowana jest według ilości dzwonków zawierających reklamy, które odsłuchał dzwoniący.
źródło:cellular-news
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.