Nie ma co ukrywać, iż w dzisiejszych czasach trzeba się porządnie napocić, by wypromować markę, czy produkt. Konkurencja praktycznie w każdym sektorze jest spora i często należy się chwytać nawet najdziwniejszych pomysłów marketingowych, by zapaść w pamięć potencjalnym klientom. Ostatnimi czasy z tego założenia wyszły m.in. dwie firmy z branży mobilnej – producent telefonów HTC oraz operator T-Mobile. Co wymyślili ich ludzie od marketingu?
Na pierwszy ogień rzućmy może tajwańskiego giganta. W swej kampanii reklamowej firma ta postanowiła wykorzystać dworce kolejowe w Brukseli, Antwerpii oraz Namur. Miejsca te zostały dosłownie opanowane przez armie małych zielonych robotów (symbol platformy mobilnej Android) z wygrawerowanym napisem HTC. Rzesze pasażerów, które przechodziły wśród zielonych robotów z pewnością zapamiętają tajwańskiego producenta.
Nie inaczej będzie z operatorem sieci komórkowej T-Mobile. Pracownicy firmy udowodnili, iż kampanie reklamowe nie są im obce i świetnie czują się w tej sferze. Gigant postanowił przekonać do siebie klientów, którzy korzystają ze smartfonów i często nad łączność telefoniczną, przedkładają dostęp do internetu. W tym celu wykorzystano popularną grę mobilną Angry Birds (swoją drogą produkt ten staje się pomału prawdziwą legendą).
Spodziewam się, iż większość z Was kojarzy ten tytuł, a spora grupa pewnie gra lub grała w Angry Birds. A teraz wyobraźcie sobie grę w świecie rzeczywistym. Użytkownik rozpoczynał zabawę przy użyciu smartfona – wirtualny świat kończył się jednak na procy. Potem można było obserwować w „realu” ptaki w kolorze żółtym, czerwonym, czarnym, białym, czy niebieskim (te ostatnie w liczbie trzech, rzecz jasna). Zresztą po co to opisywać – zobaczcie sami na załączonym filmie.
Źródło: pcnews, cyberstyle
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.