Firma HTC zanotowała spory wzrost sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku – wskaźnik podniósł się aż o 87,8%. Dzięki temu tajwański producent urządzeń mobilnych może myśleć o walce z potentatami rynku. Czeka ich jednak sporo pracy – jeden z ich głównych konkurentów, firma ZTE, ogłosił, iż zamierza sprzedać w 2011 roku o 40% więcej smartfonów niż w roku 2010. Sytuacja na rynku zaczyna się poważnie zagęszczać.
Agencja Reuters donosi, iż HTC zamierza w tym roku sprzedać około 50 mln smartfonów. Tak wysoki poziom sprzedaży ma zapewnić firmie głównie postawienie na system Android, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród użytkowników. Dobre wyniki sprzedaży za czerwiec sprawiły, iż cena akcji azjatyckiego producenta przestała spadać – od 7 czerwca firma zanotowała zjazd na poziomie 19%, co nie mogło napawać inwestorów optymizmem.
Zarząd firmy musi jednak bacznie obserwować konkurencję – zwłaszcza tę z regionalnego rynku. Chińska firma ZTE zapowiedziała, iż w 2011 roku sprzeda 80 mln telefonów i smartfonów. Dla porównania, w roku ubiegłym osiągnęli poziom 52 mln sprzedanych urządzeń. Firma zamierza osiągnąć ten wynik, stosując strategię, która do tej pory przynosiła jej sukces. Chodzi o produkcję telefonów z najniższej półki cenowej oraz średniej klasy smartfonów z Androidem, które przy atrakcyjnej cenie oferują użytkownikom spore możliwości.
Źródło: intomobile, electronista, onliner
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.