Według firmy badawczej Nielsen Mobile, Wlk. Brytania, to kraj, którego mieszkańcy szczególnie upodobali sobie korzystanie ze stron społeczecznościowych za pomocą telefonów komórkowych. Przeszło 810 tys. Brytyjczyków odwiedziło wspomniane portale w pierwszym kwartale 2008 roku.
W USA odsetek osób spędzających w ten sposób wolny czas jest porównywalny. Jest to ok. 1,7% wszystkich posiadaczy komórek w Zjednoczonym Królestwie. Na innych, ważniejszych europejskich rynkach wskaźnik ten jest niższy i wyniósł w grudniu 2007 1,6%, co ogółem oznacza ok. 4,1 miliona Europejczyków.
W USA prym wiedzie MySpace – zarówno wśród użytkowników pecetów, jak i komórek (2,8 miliona odwiedzających za pomocą telefonu). Dla porównania, Facebook w grudniu 2007 odwiedziło 1,8 miliona użytkowników mobilnych. W Wlk. Brytanii było jednak odwrotnie – Facebook w pierwszym kwartale był najpopularniejszy (557 tys. unikalnych użytkowników), zaś MySpace był drugi (211 tys.). Te dwa portale przewodzą również w innych państwach europejskich, choć spore znaczenie ma także MSN Windows Live Spaces.
„Strony społecznościowe już teraz można określić, jako globalny fenomen; migracja do urządzeń mobilnych jest oczywistym etapem na drodze rozwoju stron tego typu”, mówi wiceprezes Nielsen Mobile, Jeff Herrmann.
źródło: vnunet
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.