Firma analityczna Nielsen przeprowadziła badania, dotyczące aplikacji dla urządzeń mobilnych. Okazało się, iż najpopularniejszą grupę programów stanowią w tej branży gry. W ubiegłym miesiącu skorzystało z nich 64% użytkowników smartfonów. Trzeba przyznać, że odsetek jest całkiem spory. Domyślacie się, które kategorie aplikacji znalazły się na dalszych pozycjach?
Drugie miejsce w rankingu wywalczyły programy związane z prognozą pogody – korzysta z nich 60% właścicieli smartfonów. Podium zamykają sieci społecznościowe z wynikiem 56%. Co ciekawe, muzyka, którą można uznać za jedną z podstawowych funkcji smartfonu, nie znalazła się w pierwszej trójce. Z aplikacji muzycznych korzysta 44% użytkowników smartfonów, co plasuje ją na piątym miejscu w zestawieniu.
Gry zajęły także pierwsze miejsce w zestawieniu aplikacji, za które użytkownicy są gotowi płacić. Pieniądze za grę jest w stanie wyłożyć 93% respondentów. W przypadku innych kategorii entuzjazm ten poważnie maleje – gotowość płacenia za programy informacyjne deklaruje 76% badanych.
Na koniec warto wspomnieć, iż najwytrwalszymi graczami okazali się właściciele iPhonów. Średnio poświęcają oni grom 14,7 godziny w miesiącu, podczas gdy dla Androida wskaźnik ten wynosi 9,3 godziny.
Źródła: Nielsen, Onliner
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.