Huawei depcze po piętach innym światowym gigantom. W maju osiągnął 22% udziału w polskim rynku wg badań GFK. Czy konkurencja powinna zacząć się bać?
Dopiero co testowaliśmy smartfon Huawei P9, a na horyzoncie już pojawiły się inne ciekawe doniesienia odnośnie firmy. Według ostatnich badań Instytutu GFK dotyczących 2016 r. w maju Huawei osiągnął 22% udziału w polskim rynku.
Przez wiele lat rynek urządzeń mobilnych w Polsce był zdominowany przez dwóch gigantów – ostatnio się to zmieniło. Huawei wyprzedził większość producentów smartfonów, a jego popularność wciąż rośnie w ekspresowym tempie. W stosunku do ubiegłego roku w I kwartale 2016 udział firmy w rynku zwiększył się o 833 %. Obecnie Huawei ma 22 % polskiego rynku smartfonów (wg danych GFK). Na światowym rynku sprzedaż Huawei wzrosła o 64 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wyniosła ponad 28,3 mln sztuk urządzeń.
Huawei zajmuje obecnie trzecie miejsce w światowym rankingu producentów. Bardzo intensywnie pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi. Inwestujemy w badania i rozwój naszych produktów, dzięki czemu teraz widzimy efekty naszych wysiłków. Konsumenci doceniają wysokiej jakości urządzenia, dlatego sprzedaż smartfonów Huawei ciągle rośnie – Derek Yu, dyrektor zarządzający CBG Huawei Polska
Już drugi rok z rzędu Światowa Organizacja Własności Intelektualnej (WIPO) przyznała Huawei pierwsze miejsce wśród firm, które złożyły najwięcej wniosków patentowych. W 2015 r. Huawei zgłosił 3898 patentów, o 450 więcej niż w 2014 r. Jednym z efektów zaangażowania w rozwój innowacji jest stworzenie nowatorskiego Huawei P9.
Czy to początek długofalowej ekspansji Huawei na naszym rynku?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.