Najnowsze analizy wykazały, że w 2015 r. w Polsce było ponad 8,8 mln kart SIM, których nikt nie używał przez co najmniej 3 miesiące.
Z analizy aktywnych kart SIM przeprowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej wynika, że w 2015 r. na rynku telekomunikacyjnym w Polsce było ponad 8,8 mln tzw. „martwych dusz”, czyli użytkowników, którzy przeciągu 3 miesięcy nie wykonali i nie odebrali żadnego połączenia ani SMS/MMS, ani nie łączyli się z Internetem za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Marketerzy planujący działania z wykorzystaniem SMS dzięki usłudze HLR (Home Location Register) mogą sprawdzić m.in. czy aparat abonenta jest w tej chwili aktywny lub wyłączony. Pozwala to w optymalny sposób przygotować bazę numerów do masowej wysyłki SMS.
Technologia HLR zapewnia automatyczne sprawdzenie ważności dowolnego numeru telefonu komórkowego w sieci GSM, w tym również ustalenie, czy numer nie istnieje, jest nieużywany bądź stanowi numer telefonu stacjonarnego, bez ujawniania jakichkolwiek informacji o kliencie telefonii komórkowej. Dzięki niej marketingowiec może usunąć nieprawidłowe wpisy ze swojej bazy danych, tak aby zawierała ona jedynie prawidłowe numery. Taki zabieg może znacząco zredukować koszt kampanii SMS i przełożyć się na wyższą stopę zwrotu z inwestycji w takie działania.
Z danych UKE wynika, że w 2015 roku na polskim rynku było dostępnych 56,6 mln kart SIM wliczając w to karty M2M (machine-2-machine) wykorzystywane przede wszystkim do przesyłania danych oraz karty pre-paid i post-paid. Analiza UKE wskazuje, że spada liczba kart wykorzystywanych w modelu przedpłaconym a rośnie popularność kart post-paid. To zmiana w stosunku do minionych lat, gdy oferty pre-paid cieszyły się dużo większym zainteresowaniem.
Liczba kart SIM wskazana przez UKE robi wrażenie i pokazuje potencjał usługi marketing SMS. W końcu za każdą aktywną karta SIM stoi użytkownik, który może być zainteresowany ofertą przedstawioną w wiadomości. Warto sprawdzić przed wysyłką, czy w bazie numerów znajdują się „martwe dusze”, czyli użytkownicy nie korzystający ze swoich kart SIM co najmniej od 3 miesięcy. Weryfikacja bazy numerów technologią HLR w niektórych przypadkach pozwala zredukować koszt kampanii SMS nawet o kilkanaście procent.
– Marcin Papiński, Menedżer ds. Rozwoju w firmie Infobip.
HLR to skrót od angielskiego Home Location Register, oznaczający rejestr wszystkich numerów zarejestrowanych w danej sieci GSM. HLR przetrzymuje informacje o identyfikatorach kart SIM abonentów (IMSI) oraz numerach komórkowych (MSISDN). Usługa wyszukiwania HLR firmy Infobip łączy się z macierzystą siecią komórkową operatora i sprawdza czy aparat abonenta działa w roamingu i czy jest w tej chwili aktywny czy może został wyłączony. Dodatkowo jest w stanie dostarczyć informacje na temat oryginalnej i obecnie używanej sieci abonenta.
źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.