Amazon postanowił wykorzystać reklamy w dość ciekawy sposób. Jeżeli użytkownicy zdecydują się na ich obecność, to sam gigant obniży… cenę.
Chyba nie znam osoby żyjącej na tym świecie, która lubiłaby oraz z przyjemnością przeglądałaby reklamy. Czasem są one jednak nieuniknione, ale też można wykorzystać je w dość ciekawy sposób. Amazon pochwalił się swoją nową decyzją, która działa podobnie do sposobu, w jaki możemy nabyć czytnik Kindle, który dostępny jest w dwóch wersjach. Od teraz jeżeli użytkownicy zgodzą się na reklamy, to będą oni mogli zakupić… tańsze smartfony.
Amazon ma już długie doświadczenie w oferowaniu urządzeń, które są w jakiś sposób sponsorowane oraz nafaszerowane reklamami. Na stronie producenta oraz w polskich sklepach znajdziemy chociażby czytniki Kindle, które posiadają mało nachalne reklamy pozwalające komfortowo czytać książki – mimo to, co jakiś czas na ekranie faktycznie wyświetla się reklama, ale wpływa ona na niższą cenę jaką trzeba zapłacić za czytnik.
Amazon rozszerza ofertę sprzedawanych urządzeń z reklamami. Użytkownicy usługi Amazon Prime mogą skorzystać z oferty, w której zakupią smartfon nawet o połowę taniej – wiąże się to oczywiście z konsekwencjami, o których wspomniałem powyżej. Do wyboru Amazon dał na początek dwa smartfony: Moto G w wersji z 2016 roku oraz BLU R1 HD. Jak wyglądają więc ceny za wersję z reklamami?
Smartfon BLU R1 HD kosztuje równowartość 99 dolarów, jednak w ofercie z reklamami możemy go kupić za 49 dolarów. Moto G czwartej generacji jest dostępna w cenie 149 dolarów, czyli 50 dolarów mniej niż normalnie – to również spora oszczędność.
Amazon nie jest pierwszą marką, która chce sprzedawać smartfony z reklamami. Ciekawe, jak taka sprawa zadziałałaby w przypadku dużych producentów takich jak Samsung, Sony czy LG, a nawet Apple. Czy kupilibyście taki smartfon, wiedząc, że raz na godzinę zobaczycie reklamę, ale będzie on około 30-40% tańszy? Ja chyba nie, chociaż w zasadzie… kto wie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.