Firma J.D. Power opublikowała wyniki badań satysfakcji konsumentów wobec zakupu wybranych smartchwatchy i opasek sportowych w minionym roku. Pierwsze miejsce przypadło firmom Apple i Samsung.
J.D. Power zaprezentowało rezultaty badań opinii konsumentów, którzy pokusili się o zakup smart zegarka lub fitnessowego trackera. W przypadku pierwszej kategorii, niekwestionowanym zwycięzcą okazał się być Apple Watch. Drugie miejsce przypadło smartwatchom stworzonym przez Samsunga.
W badaniu wzięło udział 2696 konsumentów, którzy zakupili jakiegokolwiek urządzenie wearables w ciągu ostatniego roku. Pod uwagę wzięto takie czynniki, jak łatwość i komfort w użytkowaniu urządzenia, czas pracy na baterii, funkcjonalność, cenę, wytrzymałość, wielkość wyświetlacza, wygląd, dostępność aplikacji, niezawodność działania czy obsługę klienta.
Do uzbierania było możliwe 1000 punktów. Firma Apple otrzymała 852 punkty oraz wszystkie możliwe do zdobycia oczka zwane, jako Power Circle Ratings. Drugie miejsce przypadło Samsungowi, który otrzymał tylko 10 punktów mniej (842 pkt) na 1000 możliwych. Z kolei na pięć możliwych oczek Power Circle Ratings, smartwatche tego producenta otrzymały tylko dwa. Podobna sytuacja dotknęła firmy Sony (840 pkt), Fitbit (839 pkt) i LG (827 pkt).
Raport stwierdza, że 19% użytkowników smartwatchy doświadczyło przynajmniej jednego problemu lub więcej z użytkowaniem urządzenia. Najczęściej wymienianą przyczyną była niewystarczająca bateria, zepsuta ładowarka czy brak możliwości lepszego dostosowania urządzenia.
W przypadku opasek fitnessowych, pierwsze miejsce przypadło Samsungowi, który zyskał 859 punktów na 1000 możliwych. Z kolei drugie miejsce zajęła firma Garmin z 836 pkt. Warto w tym miejscu dodać, że przy wyborze niniejszych akcesoriów konsumenci kierowali się głównie łatwością użytkowania oraz ceną. Część zwracała uwagę także na markę i pozytywne oceny w sieci.
Źródło: JDPower
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.