Dwie koreańskie marki wykładają na stół dużą ilość pieniędzy: wszystko to po to, aby wyprzedzić konkurencję. O co dokładnie chodzi z inwestycją i czego możemy się spodziewać w przeciągu kolejnych miesięcy?
Obecnie Samsung jest największym producentem na rynku małych oraz średnich paneli OLED: w zależności od branży. Samsung kontroluje około 95 lub nawet 98% rynku w tym segmencie. Firma umacnia swoją pozycję i ma się dobrze mimo tego, iż ekrany AMOLED są tańsze w produkcji. Z drugiej strony, w Korei Samsung ma pokaźnego konkurenta: jest nim LG. Obie marki inwestują kosmiczne ilości pieniędzy w rozwój fabryk oraz rozwiązań, które pozwolą im wyprzedzić konkurencję poprzez tworzenie wysokiej jakości ekranów OLED.
Samsung i LG celują w rynek wyświetlaczy OLED i inwestują ogromne sumy w zakłady produkcyjnej. Powodem tej inwestycji jest chęć wyprzedzenia konkurencji oraz zniwelowanie popularności takich urządzeń, jakie tworzy chociażby Apple. Wiadomo już, iż kolejny iPhone będzie wykorzystywał wyświetlacz OLED do działania, a Samsung i LG chcą uniknąć zbyt dużego odpływu klientów. Oczekuje się, że na koniec 2017 roku Apple sprzeda około 100 milionów smartfonów z wyświetlaczami OLED. Bardzo możliwe, że już wcześniej zobaczymy takie rozwiązania zaprezentowane przez Samsunga w nowym flagowcu.
Samsung inwestuje około 9,7-miliarda dolarów rocznie w rozwój smartfonów, tabletów oraz akcesoriów dla rynku mobilnego. LG daje na ten cel połowę mniej, jednak jakby nie patrzeć dalej są to naprawdę duże pieniądze. Możemy spodziewać się więc, że przyszły rok będzie należał do paneli OLED. I z tego wszystkiego można się tylko i wyłącznie cieszyć.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.