Już w tym tygodniu do Google Play zawita nowa wersja Gmaila z oznaczeniem 4.6, która wprowadzi dość nieciekawą „nowość”, a mianowicie reklamy.
Tuż po wprowadzeniu widoku kart w desktopowej wersji Gmaila Google zaczął testować system reklam, które wyglądają jak maile. Dzięki temu, jeżeli użytkownik jest zainteresowany treścią, może je przechować na później, ewentualnie natychmiast usunąć. Tego typu reklamy najprawdopodobniej pojawią się w również w Gmailu na komórkach i tabletach, a przynajmniej na to wskazują linijki kodu w Gmailu 4.6, w którego posiadanie weszli redaktorzy Android Police.
Poza reklamami pojawią się też pewne zmiany kosmetyczne, mianowicie koło przycisku potwierdzającego wysyłanie maila zniknie przycisk Anuluj, a także zmieni się sposób wyświetlania zdjęć przy mailach w powiadomieniach. Oprócz tego w skrzynce wysłanych wiadomości, jeżeli nie uda się wysłać maila, na górze będzie widniała specjalna belka informująca o niepowodzeniu akcji.
Nowy Gmail ma się pojawić w Google Play jeszcze w tym tygodniu i obstawia się, że nastąpi to w środę.
źródło: Android Police
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.