Może i Samsung radzi sobie dobrze ze sprzedażą smartfonów i tabletów, ale przekonanie użytkowników do używania preinstalowanych przez niego aplikacji wychodzi mu znacznie gorzej. Najnowszy raport od Strategy Analytics wskazuje na to, że mało kto w ogóle uruchamia preinstalowane przez Samsunga na aplikacje.
Badanie przeprowadzono na ponad 250-osobowej grupie posiadaczy telefonów Galaxy S3 i Galaxy S4, a wyniki wyrażono w minutach, jakie w ciągu miesiąca respondenci poświęcają na używanie aplikacji Samsunga. Wyniki są co najmniej interesujące:
Najbardziej popularną z samsungowych aplikacji jest Samsung Memo – użytkownicy poświęcają jej średnio 3,9 minuty w ciągu miesiąca, zaś największym przegranym w tym zestawieniu jest ChatON – 0,1 minuty w ciągu miesiąca – mimo że Samsung chwali się ponad 100-milionową grupą użytkowników tego komunikatora. Najczęściej natomiast uruchamiany jest Facebook, Instagram oraz YouTube.
A jak to jest z Wami, korzystacie z samsungowych aplikacji na swoich smartfonach z linii Galaxy?
źródło: Strategy Analytics via WSJ
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.