Opera przynosi do swojej mobilnej wersji funkcję znaną z desktopwej wersji przeglądarki. Od teraz użytkownicy korzystający z Androida, iOS czy Windows Phone będą mogli przeglądać internet bez reklam!
Od dzisiaj przeglądarka internetowa Opera dla trzech popularnych systemów operacyjnych posiada wbudowany ad-blocker. Testy robione przez twórców pokazały, iż Opera działa prawie 15% szybciej niż mobilny Google Chrome w momencie, w którym blokuje ona reklamy. Dzięki temu, Opera zużywa również mniej pakietu internetowego – nawet do 85% mniej niż Chrome na tej samej stronie.
Jak włączyć blokowanie reklam w swojej wersji aplikacji?
Wszystkim użytkownikom powinno pojawić się okienko, które umożliwi włączenie ad-blockera. Jeżeli jednak tak się nie stanie, to odpowiednią opcję znajdziecie w ustawieniach w zakładce „Oszczędzanie danych”.
Aktualizacja aplikacji przebiega etapami.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.