Jak wynika z badania Mobience, 69% użytkowników mobilnych to gracze. Gry pod względem popularności są wyprzedzane jedynie przez portale społecznościowe. Warto zatem wiedzieć, które gry są obecnie trendy i na jak długo nas – użytkowników absorbują.
2 godziny i 34 minuty – średnio tyle czasu dziennie spędzają użytkownicy na korzystaniu ze swoich smartfonów. Ile z tego czasu poświęcają na granie? Zważywszy, że w niektórych grach nie liczy się czas, a jakość grania – wystarczy nawet 5 minut. Gracze nie potrzebują specjalnych warunków, potrafią grać w każdej wolnej chwili, podróżując komunikacją miejską, czy czekając w kolejce. Gracze sięgają po smartfony nawet kilkadziesiąt razy dziennie. Jak wynika w rankingu Mobience, najpopularniejsze gry to takie, które nie zabierają dużo czasu, i które można uruchamiać na krótko, ale bardzo często.
Strategia czy rekreacja?
Okazuje się, że tak prosta gra, jak opiekowanie się elektronicznym pupilem jest wg Mobience, najpopularniejszą wśród wszystkich graczy. POU utrzymuje się na pierwszej pozycji nieprzerwanie przez okres 4 miesięcy (luty-maj 2016). Na urządzeniach mobilnych grę zainstalowało ok. 14% badanych, a korzystało z niej ponad 70% z nich. Pou przypomina gry typu tamagotchi, które zyskiwały popularność już 20 lat temu. Jak większość gier, Pou wykorzystuje system mikropłatności, w ramach których można dokupować dodatkowe elementy.
Użytkownicy nie poprzestają tylko na grach rekreacyjnych. Lubią także zręcznościówki, takie jak Subway Surf. Ucieczki przed policjantem interesują ok. 12% badanych. Również jest to forma bezpłatnej rozrywki z możliwością dokonywania zakupów wewnątrz aplikacji. Produkty wewnątrz mogą kosztować od 3,49 zł aż do 369,99 zł za sztukę. Gra jest bezpłatna, zatem normą są pojawiające się reklamy. Obecnie gra zebrała na całym świecie ponad 14 milionów pozytywnych opinii w postaci 5 gwiazdek.
Potencjał niosą ze sobą również takie gry, jak My Talking Tom, oraz Piano Tiles. Ta ostatnia polega na trafianiu w odpowiednie czarne pole, imitujące klawisze fortepianu. Jeśli gracz trafia, urządzenie wydaje dźwięki. W efekcie końcowym dźwięki układają się w popularny utwór muzyczny.
Ranking najpopularniejszych gier, udowadnia, że twórcy oraz deweloperzy nie muszą wymyślać skomplikowanych narracji gier, aby stały się hitami i generowały dużą liczbę pobrań. Wręcz przeciwnie – prosta historia, atrakcyjna szata graficzna, a przede wszystkim aplikacja sprawna technicznie może zaowocować zastrzykiem finansowym, chociażby z samych mikropłatności.
Potencjał jak w grze Angry Birds
Zobacz inne maniaKalne wideorecenzje na YouTube
Poszczególne gry mogą zyskać niewiarygodną popularność, tak jak np. bardzo dobrze znane wszystkim Angry Birds. Gra została stworzona początkowo dla użytkowników oprogramowania iOS, od 2009 roku zostało sprzedane już ponad 12 milionów kopii gry. Ten fakt wpłynął na decyzję wydawcy o wprowadzeniu wersji na Androida i inne smarfony. Prosta gra rozrosła się na niewyobrażalnie dużą skalę i zyskała duży potencjał zarobkowy, również poza kanałem mobile: na jej podstawie został stworzony film, w sklepach rozpoczęto dystrybucję zabawek i gadżetów z postaciami z filmu.
Gry stały się idealną opcją dla inwestorów, reklamodawców i wydawców. My (redaktorzy) też coś o tym wiemy – sami mamy swoje ulubione gry. To jeden z najprężniej rozwijających się obszarów mobilnych, w którym łatwo zyskać aprobatę użytkowników. Ważne jest, by dogłębnie poznać rynek, bowiem popularność gier zmienia się wśród użytkowników o różnych cechach. Dla tych, którzy nadal nie są przekonani do potęgi gier mobilnych warto przypomnieć, że samo Pou ma ponad 100 milionów pobrań z platformy Google Play.
Źródło: Informacja prasowa.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.