H&M i Google mają nietuzinkową propozycję dla wszystkich kobiet. Wystarczy tylko oddać własną prywatność jednej z aplikacji, a otrzymamy niepowtarzalne i spersonalizowane ubranie.
Dzisiaj, jak nigdy wcześniej trudno jest się wyróżnić za pomocą ubioru. To paradoksalne, bowiem dostępnych jest mnóstwo wariacji, jest większa tolerancja i co chwilę pojawiają się nowe projekty. Jednak trendy w modzie przemijają znacznie szybciej a konsumpcjonizm zabija pomysły prędzej niż ludzie mogą nadążyć z ich generowaniem. Z pomocą przychodzi Ivyrevel, który jest cyfrowym domem mody, przynależącym do firmy H&M. Wraz z Google, podjął się nietuzinkowej współpracy.
Kluczem dzisiejszego świata jest wszechobecna personalizacja i indywidualizacja. Wychodząc z tego założenia, obie firmy przygotowały pomysł na wytworzenie oryginalnego ubrania na podstawie danych zebranych od potencjalnego nabywcy. Na razie oferta została skierowana tylko względem kobiet i zamknięta jest w obrębie sukienek. Żeby nie było tak miło – wiąże się z oddaniem swojej prywatności.
W celu stworzenia sukienki, zainteresowana osoba będzie musiała pobrać, następnie zainstalować specjalną aplikację na Androida i używać jej przez jeden tydzień. Program będzie śledził informacje na temat miejsc, które zostaną odwiedzone, lokalnej pogody, szybkości z którą się poruszamy, co podłączamy do smartfona, jaki rodzaj aktywności uprawiamy itd. Aplikacja zaprojektowana przez Google i Ivyrevel opiera się na API Snapshot – interfejsie mogącym wykorzystać każdy dostępny czujnik w smartfonie.
Projekt nazywa się Data_Dress i dopiero w późniejszym czasie tego roku trafi na rynek. Sukienki będą całkowicie spersonalizowane – nie tylko pod względem wzorów i materiałów, ale także (jak chwali się producent) – wobec sposobu, w jakim zamawiająca użytkowniczka będzie żyła. Cena? 99 dolarów. Projekt zakłada przystosowanie kroju względem wybranej preferencji w aplikacji (styl biznesowy, imprezowy czy galowy), kolor ma być związany z pogodą, zaś wzory będą odpowiadać miejscom, w którym się bywało.
Pomysł wydaje się być ciekawy i na pewno skusi część osób. Większy problem upatruję jednak w oddaniu swojej prywatności. Obie firmy raczej nie wyrzucą do kosza otrzymanych danych.
Źródło: Ivyrevel
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.