Xiaomi może pochwalić się świetnymi wynikami sprzedaży poprzez sieć internetową. Azjatycka marka chce jednak jeszcze bardziej zwiększyć swoje przychody – ambitne plany firmy mają poprowadzić do otwarcia sporej liczby sklepów stacjonarnych.
Xiaomi nie ma problemu z tym, aby szybko sprzedawać swoje urządzenia w sieci. Wiadomo, iż niektóre modele, takie jak chociażby Mi Mix, zostały wyprzedane zaledwie w kilkanaście sekund. Chińczycy chcą jednak pójść o krok dalej i sprawić, aby konsumenci mogli w lepszy i pewniejszy sposób zapoznać się z produktami: Xiaomi może otworzyć około 1,000 sklepów stacjonarnych na przestrzeni kilku najbliższych lat.
Chociaż sklepy stacjonarne to już nieco przeżytek, to właśnie tego typu zabieg w przeszłości pozwolił markom takim jak OPPO czy Vivo na pokonanie Xiaomi – przynajmniej na rynku chińskim. Azjatycki gigant bierze się więc do ofensywy i w samym 2017 roku mamy zobaczyć około 200 nowych sklepów stacjonarnych. Taki ruch może pomóc sprzedawać firmie nie tylko smartfony, ale również inne produkty, takie jak odkurzacze, głośniki czy chociażby oczyszczacze powietrza.
Sklepy stacjonarne Xiaomi na pierwszy rzut oka od razu dają wrażenie przebywania w pomieszczeniu stworzonym przez Apple. Chiński producent inspiruje się mocno wyglądem, na który stawia amerykański konkurent. Na samym początku, Xiaomi planuje otworzyć około 50 sklepów na terenie Chin by później móc poszerzyć swój zasięg o inne regiony świata.
Czy to oznaka, że niedługo będziemy mogli spodziewać się sklepu Xiaomi w Polsce? To bardzo możliwe, chociaż podejrzewam, że jeszcze przez długi okres czasu będziemy musieli liczyć na oficjalną dystrybucję. Z drugiej strony, dedykowany sklep Xiaomi pozwoliłby marce sprzedawać jeszcze więcej na terenie naszego kraju.
Źródło: DT
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.