Samsung może i dobrze radzi sobie na rynku mobilnym, jednak ostatnie statystyki zdają się mówić zupełnie co innego. Według raportów, koreańska marka w zeszłym roku odniosła również kilka strat w istotnych segmentach. Analitycy uważają, iż niektóre z nich związane są bezpośrednio z narastającą, chińską konkurencją.
Nowy raport pochodzi od znanej firmy, która już w przeszłości dostarczała sprawdzonych informacji na temat różnych marek mobilnych: mowa tutaj oczywiście o Strategy Analytics oraz IDC. Badania ujawnione przez Strategy Analytics pokazują, iż Samsung stracił w ostatnim okresie prawie 7% udziałów w rynku smartwatchy, co przekłada się na spadek sprzedaży o prawie 500,000 sztuk. Co prawda Samsung wydał w zeszłym roku model Gear S3, jednak dane pokazują, iż Koreańczycy nie radzą sobie zbyt dobrze z urządzeniami ubieralnymi.
Ta sama sprawa dotyczy też smartfonów – tu warto przyjrzeć się ciekawostce. W samych Chinach, pozycja Samsunga spadła z drugiego miejsca na piąte, co tylko pokazuje, że jego rywale mają się dobrze i najwyraźniej ich propozycje podobają się klientom. Strategy Analytics szacuje jednak, iż po prezentacji modelu Galaxy S8, Samsungowi uda się wrócić na odpowiednią pozycję oraz odrobić straty.
Ostatni z punktów raportu dotyka również tabletów – tutaj Samsung zanotował spadki na poziomie około 20 procent względem roku poprzedniego. Nie jest to jednak kwestia tylko Samsunga: tablety po prostu sprzedają się kiepsko, a producenci nie są w stanie w żaden sposób temu zaradzić.
Jak widać na pierwszy rzut oka, Samsung może i radzi sobie dobrze, jednak Koreańczycy będą musieli coś wymyślić, aby zapobiec dalszym stratom. Czy doczekamy się więc prawdziwych niespodzianek?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.