Marketplace, czyli e-sklep z aplikacjami od Microsoftu nie ma łatwego życia. Nie dość, że musi rywalizować z dynamicznie rozwijającym się Android Marketem i iStore, to jeszcze cały czas boryka się z niezbyt dużym – aczkolwiek, rosnącym – zainteresowaniem ze strony developerów. W takich właśnie okolicznościach, Windows Phone Marketplace dobił do 40 tysięcy aplikacji.
Zasadniczo, mógłbym już w tym miejscu zakończyć newsa, jednak pozwolę sobie jeszcze nieco poznęcać się nad flagowym sklepem mobilnych okienek. Od pierwszego telefonu pracującego pod kontrolą Microsoft Windows Phone 7 minęło już jakieś 13 miesięcy, więc możemy wyjść z założenia, że Marketplace znajduje się już na rynku mniej więcej przez rok.
Taki wynik daje średni, miesięczny wzrost na poziomie około 3 tysięcy aplikacji. Wynik z całą pewnością niezły, jednak Microsoft musi znaleźć jakąś niszę w rynku, z pomocą której skuteczniej zawalczy o programistów, bowiem obecnie, na tle konkurencji, wynik usługi Marketplace prezentuje się nad wyraz ubogo.
Oczywiście, ilość nie zawsze idzie w parze z jakością, jednak gdyby ktoś mnie zapytał, czy wolę mieć do wyboru 40 tysięcy aplikacji a 500 tysięcy aplikacji, raczej nie potrzebowałbym dużo czasu na udzielenie odpowiedzi. Z wielką niecierpliwością czekam na 50-tysięczną aplikację, może potem pójdzie już gładko 😉
źródło: allaboutwindowsphone.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.