Play zaprezentował nową ofertę na kartę – odNOWA, która pozwala zapomnieć o okresach ważności środków oraz pakietów. Czy jest to obecnie najlepsza propozycja na rynku prepaid?
Play odNOWA ma jedną istotną nowość względem pozostałych ofert prepaid dostępnych na rynku. To brak okresu ważności środków zgromadzonych na koncie głównym (doładowania od 5 do 300 zł), a także uwolnienie pakietów od ważności.
Nie da się ukryć, że to świetny ruch ze strony operatora i tym samym ukłon w stronę wszystkich korzystających okazjonalnie z telefonu. Nie ma bowiem potrzeby doładowywania konta, z obawy o zamrożenie dostępnych środków.
Jeśli jednak zdarzy Wam się przysnąć na cały miesiąc i w tym okresie nie będziecie wykazywali aktywności, to operator pobierze od Was opłatę w wysokości 2 złotych. Zostanie ona ściągnięta ze środków zgromadzonych na koncie głównym. Warto jeszcze wspomnieć, że po 12 kolejnych miesiącach bez płatnej aktywności numer zostanie wyłączony.
Wraz z wprowadzeniem oferty, Play uaktualnił cennik usług podstawowych, który przedstawia się dla tej taryfy następująco:
Do tego dochodzi stan darmowy, a zatem darmowe połączenia oraz wiadomości tekstowe wewnątrz sieci. Stan darmowy może włączyć każdy, wprowadzając krótki kod – *188# .
Czymże jest jednak oferta na kartę bez pakietów prawda? O tych nie zapomniał operator, gdyż to właśnie na nich opiera się Play odNOWA. Pakiety dla Play na Kartę odNOWA przedstawiają się następująco:
Aby przejść z obecnej taryfy na Play odNOWA, wystarczy skorzystać z krótkiego kodu *163*20#. Oferta obowiązuje od 13 kwietnia tego roku, a promują ją Adam Małysz i Agnieszka Chylińska.
Oferta jest naprawdę interesująca, ale wyłącznie dla tych, którzy wydają na usługi prepaid mniej niż 20 złotych miesięcznie. To także oferta dla osób, które chcą na bieżąco kontrolować swoje wydatki. Jeżeli natomiast jesteście maniaKami i sporo korzystacie z usług (rozmowy, SMS, Internet) to zdecydowanie powinniście rozejrzeć się za czymś konkretniejszym.
To, co najbardziej odstrasza w ofercie Play odNOWA, to przede wszystkim stawki za podstawowe usługi. Obecnie najniższe stawki proponuje a2mobile – 10 gr/SMS | 10 gr/MMS | 10 gr/min. Jak widać, fioletowy operator każe sobie słono płacić za przywilej posiadania braku okresu ważności środków zgromadzonych na koncie głównym i pakietów.
Jeżeli chodzi natomiast o pakiety Internetu, to Play oferuje je w atrakcyjnych cenach, A jeżeli jeszcze weźmiemy pod uwagę fakt, że nie są one ograniczone okresem ważności, to jest naprawdę rewelacyjnie. Play przygotował nawet skromne porównanie, ale obrazuje ono tylko wyższość fioletowych nad czołowymi operatorami – bez uwzględniania MVNO, a przecież to wirtualni operatorzy najczęściej mają lepsze oferty.
Warto rzucić okiem na pakiety za #PółDarmo (w ramach oferty #FREEMIUM) w Virgin Mobile. Aktualnie można kupić pakiet 10GB w promocyjnej cenie 10 złotych (cena standardowa – 25zł i tak jest bardzo atrakcyjna). Jest on jednak ważny tylko w danym okresie rozliczeniowym, a zatem warto go aktywować zaraz na początku.
Najkorzystniejsze są jednak pełne pakiety w ramach których za stałą opłatę otrzymujemy nielimitowane połączenia głosowe na numery komórkowe i stacjonarne, nielimitowane SMS-y, a także duże paczki Internetu. Obecnie najlepszą taką ofertę posiada wspomniany już wcześniej a2mobile. Operator proponuje bowiem za 19.90 zł następujący zestaw: niewyczerpalne rozmowy do wszystkich na komórki i stacjonarne, niewyczerpalne wiadomości do wszystkich sieci, niewyczerpalny Internet bez limitu ilości transferowanych danych, darmowy transfer dla aplikacji społecznościowych, bezpłatną aplikację WiFi Calling, a także rok ważności konta. Niemniej, pakiet ważny jest tylko 31 dni.
I mógłbym tak bez końca wypisywać kolejne oferty na kartę, ale zawsze dojdziemy do jednego wniosku – jest sporo tańszych ofert, niemniej, to właśnie Play jako pierwszy w Polsce proponuje Wam bezstresowe zarządzanie środkami zgromadzonymi na koncie. A to zasługa braku okresu ważności zakupionego pakietu, czy też środków zgromadzonych na koncie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.