Google ostatnio zabrało się za porządki w Sklepie Play – teraz czas na kolejną palącą kwestię: recenzje, które nie zawsze są zgodne ze stanem faktycznym.
O tym, że twórcy gier czy aplikacji starają się uprawiać szeptany marketing, wiemy nie od dziś. I choć często robią to nieudolnie, to jednak w wielu przypadkach patrząc na oceny poszczególnych pozycji w Sklepie Play naszym oczom ukazuje się naprawdę znakomity wynik, mimo wielu niedociągnięć. Często jednak marketing szeptany zastępuje instytucja nagrody za dobrą ocenę, najczęściej w przypadku gier – wtedy to twórcy w zamian za pięć gwiazdek oferują darmowe przedmioty czy dodatki. Zarówno z jednym, jak i z drugim typem komentarzy próbuje teraz walczyć Google.
Google zwalcza nieuczciwych deweloperów
To bowiem oczywiste, iż za pomocą tych działań deweloperzy starają się oszukać system Google – to naturalne, iż programy z wyższą oceną punktową znajdują się na szczytach list popularności, zarówno jeśli chodzi o gatunki gier czy programów, jak i zestawienia najnowszych aplikacji. Koncern z Mountain View zamierza znacznie bardziej stanowczo przyjrzeć się procesowi wystawiania ocen – w tym celu porównana zostanie chociażby ilość pobranych aplikacji z wystawionymi opiniami, nie zabraknie także analizy urządzeń, z których wysyłane są komentarze.
Jeśli okaże się, że deweloper w jakimś stopniu dopuszcza się nadużyć, Google momentalnie zajmie się obniżeniem pozycji danej aplikacji na toplistach – to oczywiście w bezpośredni sposób przełoży się na ilość pobrań oraz zyski z danej aplikacji. Oczywiście Google nie wpłynie w jakikolwiek sposób na wyniki wyszukiwania danej aplikacji – ten mechanizm pozostanie bez żadnych zmian.
Trzymam kciuki!
Sama idea jest jak najbardziej godna pochwały, choć osobiście zastanawiam się nad skutecznością tego typu działań – mam nadzieje, że będzie ona jednak na tyle wysoka, iż uda się wyeliminować z list popularności aplikacje po prostu niewarte naszej uwagi, które znalazły się na czołowych lokatach tylko dzięki szeptanemu marketingowi i opłacanych opiniach. Pozostaje więc czekać na efekty.
źródło: phandroid
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.