IDC opublikowało najnowszy raport dotyczący polskiego rynku smartfonów w pierwszym kwartale 2017 roku. W tym czasie kupiliśmy ponad 2 mln smartfonów, a blisko 60% z nich nie kosztowało więcej niż 850 złotych. Na jakie marki i systemy stawiali Polacy w tym okresie?
Raz na jakiś czas IDC publikuje statystyki dotyczące polskiego rynku smartfonów. Najnowsze dotyczą pierwszego kwartału 2017 roku. Jakie smartfony kupowaliśmy w tym okresie?
Prawie 60% smartfonów, jakie zostały sprzedane przez pierwsze trzy miesiące tego roku, to urządzenia tanie, za które zapłaciliśmy od 350 do 850 złotych. Jak widać jesteśmy fanami telefonów, które nie kosztują zbyt wiele, a na dodatek są odpowiednio duże, bowiem 80% z nich to sprzęty z ekranem większym niż 5 cali. Bardzo lubimy też Androida, który obecnie może się pochwalić udziałem na poziomie 89%. Drugi jest iOS, który zgarnia dla siebie całą resztę polskiego rynku. To oznacza, że mobilny Windows stał się obecnie błędem statystycznym. Smutne, ale nieuniknione, bowiem Microsoft odpuścił już sobie rynek mobilny, zostawiając go partnerom, którzy niespecjalnie przejmują się krajem nad Wisłą.
Jeśli chodzi o poszczególne marki, to liderem pozostaje Samsung, odpowiadający za 30% sprzedaży i zysków. Trudno rozstrzygnąć, kto jest na drugim miejscu, bowiem Huawei sprzedaje w naszym kraju więcej smartfonów niż Apple, ale to Amerykanie więcej na nich zarabiają. Polskie marki muszą się zadowolić 3% wpływów, co jest naprawdę słabym wynikiem.
W całym pierwszym kwartale tego roku Polacy kupili 2 mln smartfonów, co oznacza 10% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Prognozy IDC mówią, że w 2017 roku nabędziemy 8,5 mln telefonów, z czego 90% z nich zaoferuje łączność LTE.
Źródło: IDC
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.