W drugim kwartale 2017 roku sprzedano na świecie 22 mln sztuk urządzeń wearables. Liderem w tej kwestii pozostaje Xiaomi, ale Apple poradziło sobie w tym samym okresie również bardzo dobrze. Znacznie gorzej wypadł Fitbit.
Tim Cook chwalił się niedawno, że Apple sprzedało w trzecim kwartale fiskalnym 2017 roku ponad 50% więcej zegarków Apple Watch niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Dane Strategy Analytics potwierdzają niniejsze informacje. Wiemy także, ile sprzedano ich od 2015 roku.
Według danych firmy Strategy Analytics, Apple sprzedało w trzecim kwartale fiskalnym 2017 roku 2.8 mln sztuk Apple Watchy. Przełożyło się to na 56% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku, kiedy to sprzedaż wyniosła 1.8 mln egzemplarzy. W tym samym czasie, więcej urządzeń wearables sprzedało również Xiaomi (o 0.7 mln sztuk), przez co Chińczycy zajęli pozycję lidera. Na drugim miejscu znalazł się Fitbit, którego wyniki są znacznie słabsze w porównaniu do 2016 roku (spadek z 5.7 mln do 3.4 mln sztuk). Na trzecim miejscu pojawiło się Apple. Wearables od innych producentów również sprzedawały się całkiem nieźle (wzrost z 9.5 mln do 11.7 mln sztuk). Mimo tego, w porównaniu do poprzedniego roku, tendencja wzrostowa rynku wearables znacznie wyhamowała.
W 2015 roku sprzedano 13.6 mln smartwatchy z logiem nadgryzionego jabłka. Rok później nieco mniej, bowiem 11.6 mln sztuk. Wygląda więc na to, że od czasu premiery zegarka, sprzedało się około 31.5 mln jednostek.
Źródło: Strategy Analytics
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.