Niezbyt dobre wieści napływają od użytkowników, którzy zdecydowali się zaktualizować Samsunga Galaxy A3 (2016) do Androida Nougat. Okazuje się, iż w sporej ilości przypadków oprogramowanie powoduje błąd, który utrudnia korzystanie ze smartfona.
Samsung na przestrzeni ostatnich tygodni zaczął aktywnie udostępniać Androida Nougat dla swoich smartfonów, które na co dzień nie należą do flagowej serii Galaxy S czy Galaxy Note. Oprogramowanie pojawiło się na modelu Galaxy A5 (2017) i trafiło także na nieco starsze urządzenie – model Galaxy A3 (2016). O ile w przypadku tego pierwszego nie ma żadnych problemów, tak ostatnia z wymienionych przeze mnie wersji po aktualizacji zaczęła borykać się z problemami związanymi z baterią oraz ładowaniem urządzenia.
Problem z ładowaniem
Zarówno na forum Samsunga, jak i SamMobile użytkownicy donoszą, iż ich smartfon nie jest w stanie naładować się powyżej pułapu 87%. W tym momencie ładowarka odcina prąd, a sam smartfon zaczyna się rozładowywać. Zapewne chodzi tutaj o problem związany stricte z oprogramowaniem oraz kalibracją akumulatora. Zarówno wyczyszczenie pamięci cache, jak i ponowne uruchamianie sprzętu nic nie daje. Użytkownicy piszą także, iż nie pomaga próba ładowania w trybie „safe mode”.
Co ciekawe, po powrocie do ustawień fabrycznych oraz wgraniu Androida 6.0.1 Marshmallow, bateria znów ładuje się poprawnie, a sam smartfon działa perfekcyjnie. Niestety, ale wgranie poprzedniego systemu wiąże się z utratą danych oraz koniecznością konfigurowania smartfona na nowo – zapewne spora liczba osób będzie chciała tego uniknąć.
Niestety poza problemami z ładowaniem, użytkownicy zgłaszają także, iż ich baterie rozładowują się szybciej niż dotychczas.
Co robić?
Na szczęście Samsung wie już o problemie, a przedstawiciele poinformowali, iż zostanie on rozwiązany za pomocą specjalnej aktualizacji tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.
Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko czekać na poprawkę. Jeśli jednak wyskakuje Wam powiadomienie o aktualizacji, a jeszcze jej nie zainstalowaliście, to myślę, że warto się wstrzymać, aż cała sytuacja zostanie ustabilizowana.
No cóż, wpadki się niestety zdarzają. Szkoda, że tym razem dotyczą one najbardziej wrażliwej części smartfona, czyli akumulatora.
Dajcie znać czy problem wystąpił także u Was.
Źródło: forum Samsung / forum SamMobile / Reddit r/Android
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.