Apple Watch sprzedaje się tak dobrze, że Apple ponownie zajęło pierwsze miejsce pod względem sprzedanych egzemplarzy urządzeń wearables w minionym kwartale. Jakie firmy znalazły się na kolejnych miejscach?
Jeszcze nie tak dawno, wielu analityków wieszczyło koniec rynku wearbles. Jak dotąd sytuacja jasno pokazuje nam, że takie domysły można wsadzić między bajki. I chociaż rynek nie rozrasta się, jak ciasto na drożdżach to jednak nie można także powiedzieć, że stoi w miejscu. Niedawno pojawiła się na nim znacząca zmiana, bowiem pozycję lidera zdobyło Xiaomi. Teraz sytuacja powróciła do normy.
Według raportu firmy Canalys, w trzecim kwartale 2017 roku to Apple sprzedało 3.9 mln sztuk Apple Watcha, dzięki czemu firma ponownie stała się liderem rankingu. W analogicznym okresie, w poprzednim roku koncern sprzedał jedynie 2.8 mln wspomnianych urządzeń. Apple ma teraz 23% udziałów w rynku. W omawianym kwartale, wersja LTE Apple Watcha Series 3 miała sprzedać się w nakładzie 800 tysięcy sztuk.
Na drugim miejscu znalazło się Xiaomi z 21% udziałem (3.6 mln sztuk), zaś na trzecim Fitbit (20% i 3.5 mln sztuk). Na dalszych pozycjach znalazły się firmy Huawei i Samsung. Warto nadmienić, że jedną czwartą rynku zgarniają różne urządzenia wearables, które znalazły się zsumowane w kategorii Inne. W trzecim kwartale 2017 roku sprzedano łącznie 17.3 mln sztuk urządzeń ubieralnych.
A jak może wyglądać przyszłość? Biorąc pod uwagę, że zbliżają się święta, Apple Watch będzie zapewne dalej bardzo popularny i właściwie może wykręcić jeszcze lepsze wyniki za czwarty kwartał niż za trzeci.
Źródło: Canalys
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.