Firma analityczna Flurry opublikowała statystyki dotyczące bożonarodzeniowej sprzedaży urządzeń z systemami operacyjnym Android oraz iOS. Zdaniem ekspertów, 25 grudnia aktywowano 6,8 mln takich gadżetów. To 4,5 raza więcej niż średnie dzienne wyniki sprzedaży w okresie od 1 do 20 grudnia. W porównaniu do zeszłorocznych świąt wzrost poziomu realizacji wyniósł 140%.
Pracownicy Flurry nie sprecyzowali, jakim powodzeniem cieszyły się konkretne platformy, ale wyręczył ich szef oddziału mobilnego Google – Andy Rubin. Poinformował on za pośrednictwem Twittera, iż 24 i 25 grudnia aktywowano 3,7 mln urządzeń z systemem operacyjnym Android (daje to blisko dwa miliony urządzeń każdego dnia). Łatwo obliczyć, iż 25 grudnia Apple zrealizowało blisko 5 mln urządzeń mobilnych współpracujących z platformą iOS (mowa tu o iPhone, iPad i iPod touch).
Jednocześnie warto wspomnieć, że analitycy zauważyli także poważny wzrost liczby ściąganych aplikacji. 25 grudnia z Android Marketu oraz App Store ściągnięto 242 mln programów, czyli o 125% więcej niż w okresie pozaświątecznym. Widać zatem czarno na białym, iż święta służą branży mobilnej i poważnie stymulują w niej wzrosty (choć w tym przypadku sprawa wygląda podobnie w całej gospodarce).
Źródło: Astera
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.