Dwa miesiące temu rozpoczęła się sprzedaż smartfonu Samsung Galaxy Note. Od tego czasu zrealizowano już milion egzemplarzy sprzętu określanego jako hybryda smartfonu i tabletu. Czy liczba ta może satysfakcjonować południowokoreańskiego producenta? I jak wygląda ona na tle innych realizacji koncernu?
Na początek warto wspomnieć, iż przytoczona liczba dotyczy dostaw dla partnerów biznesowych, a nie smartfonów sprzedanych klientom. Można jednak założyć, iż te dwa wskaźniki niewiele się od siebie różnią. Przez pierwsze dwa miesiące sprzedaż prowadzona była jedynie w Europie i Azji – słuchawka nie trafiła jeszcze na rynek amerykański. W firmie oczekuje się jednak, iż po wprowadzeniu smartfonu do USA, jego sprzedaż powinna poważnie podskoczyć.
Wynik Galaxy Note jest niezły, ale przysłowiowej wiosny nie czyni. Pierwszy milion słuchawek Samsung Galaxy S został sprzedany w ciągu trzech tygodni. W przypadku jego następcy – modelu Galaxy S II osiągnięto jeszcze lepszy wynik. O rekordach pobitych przez Apple i iPhone’a 4S nie będę nawet wspominał.
W obliczu planów Samsunga, który chce w przyszłym roku poważnie zwiększyć liczbę zrealizowanych smartfonów i myśli o przejęciu pozycji lidera w tym sektorze, należy życzyć firmie powodzenia w podboju amerykańskiego rynku (m.in. przy pomocy wspominanego Note’a), który może się okazać kluczowy w tym planie.
Źródło: Onliner
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.