Xiaomi wprowadza możliwość śledzenia postępu naprawy gwarancyjnej w czasie rzeczywistym. To świetny pomysł i przykład z nich mógłby wziąć każdy producent elektroniki. Czy śledzenie naprawy dotrze też do Polski?
Jeśli kiedyś zdarzyło się Wam odesłać jakiś elektroniczny gadżet na naprawę gwarancyjną, to na pewno zastanawialiście się chociaż raz, na jakim etapie jest obecnie naprawa. A co, jeśli moglibyście śledzić ją na bieżąco, jak przesyłkę kurierską?
Taką usługę Xiaomi wprowadza właśnie na indyjski rynek. Dlaczego akurat tam, a nie w rodzimych Chinach? Powód jest bardzo prosty – Xiaomi sprzedaje się tam lepiej, niż jakakolwiek inna marka. Podczas jednej z ostatnich akcji wyprzedażowych 8 na 10 sprzedanych smartfonów stanowił Xiaomi Redmi Note 4. Nie dziwi więc fakt, że firmie zależy na jak najlepszych stosunkach z klientami.
Mi Fans! Happy to introduce the all-new Mi Service Order Status feature on https://t.co/lzFXOcGyGQ.
With this feature, you can easily track the status of your device's repair status online and in real time!
Visit https://t.co/5EnJJDvAgG to know more! pic.twitter.com/Ui43XmWqsK
— Manu Kumar Jain (@manukumarjain) December 26, 2017
Usługa śledzenie procesu naprawy sprzętu ma być dostępna w czasie rzeczywistym. Dzięki temu użytkownicy będą mogli dowiedzieć się, czy sprzęt jest na etapie transportu do serwisu, diagnozy, naprawy, czy może już do nich jedzie. W ten sposób łatwo można oszacować czas, jaki pozostał do odzyskania sprawnego urządzenia.
Osobiście uważam, że to świetny pomysł, który mogłyby podchwycić inne firmy. I to nie tylko w Indiach. Bardzo chętnie taką usługę, która mnie osobiście kojarzy się z procesem dostarczania paczki przez kuriera, zobaczyłbym również w Polsce. Teraz oddając sprzęt na naprawę gwarancyjną dowiadujemy się tylko o przewidywanym czasie, jaki ona zajmie. Co z moich doświadczeń ma niewiele wspólnego z rzeczywistością – być może mam wyjątkowego pecha.
Źródło: 91mobiles
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.