Mówi się, że Huawei to czarny koń na rynku smartfonów. Producent podsumował właśnie mijający rok. Jak w takim razie firma poradziła sobie w ostatnich miesiącach?
Huawei podsumowało okres ostatnich 12 miesięcy swojego działania. Rok 2017 to dla firmy całkiem dobry czas, chociaż nie wszystkie przedstawione wskaźniki są na takich poziomach, jakich to życzyłby sobie producent.
Huawei liczy, że tegoroczne przychody wyniosą 600 mld juanów (92.08 mld dolarów). Oznacza to, że będą one wyższe od tych z roku 2016 o 15%. Mimo że wygląda to na pozytywną wiadomość to jednak mowa o najwolniejszym wzroście w ciągu dwunastu miesięcy od 2013 roku.
Z przedstawionych danych wynika, że przedsiębiorstwo miało sprzedać 153 mln sztuk swoich smartfonów na całym świecie, co przełożyło się na 10-procentowy udział w rynku globalnym. Taki wynik na dobre cementuje trzecią pozycję Huawei wśród topowych producentów smartfonów.
CEO Huawei, czyli Richard Yu stwierdził, że 2018 rok będzie istotnym okresem, w którym to firma będzie chciała zawalczyć nowymi technologiami o jeszcze lepsze wyniki. Yu dodał, że najdroższa seria smartfonów Huawei Mate 10 (które pojawiły się w październiku) sprzedały się bardzo dobrze. Wróży to świetlaną przyszłość dla dalszego podboju rynku przez Chińczyków, którzy planują lepiej zrozumieć potrzeby użytkowników wybierających rozwiązania z najwyższej półki poza Chinami oraz młodych osób w tym państwie, podążających za trendami.
Źródło: Reuters
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.