W 2017 roku, użytkownicy sklepu App Store i Google Play wydali prawie 60 mld dolarów. W tym zestawieniu to Androidowcy przeznaczyli na gry i aplikacje znacznie mniej pieniędzy, ale za to częściej je pobierali.
Miniony rok był udany dla całej branży gier i aplikacji mobilnych. Raport firmy SensorTower za 2017 rok wskazuje, że użytkownicy pozostawili w sklepach App Store i Google Play 58,6 mld dolarów. Mowa tutaj o środkach finansowych przeznaczonych na zakup gier i aplikacji czy mikropłatności i płatne subskrypcje. W porównaniu do 2016 roku mówimy o wysokim wzroście (+35%), bowiem wtedy wydano niecałe 44 mld dolarów.
Co ciekawe, aż 48,3 mld dolarów w minionym roku wydano na gry. To ponad 80% całej kwoty, którą wspomniałem na początku. Wysokie wyniki wygenerował głównie App Store. Ponad 38 mld dolarów wydali właściciele urządzeń z systemem iOS. Tutaj również wzrost wynosi o 35% w stosunku do 2016 roku. Z tej liczby, 30 mld dolarów przeznaczono na gry.
Użytkownicy urządzeń z Androidem na pokładzie wydali nieco ponad 20 mld dolarów. To mniej, ale wzrost w stosunku do 2016 roku również wynosi prawie 35%. Na gry przeznaczono 18 mld dolarów. Sklep Google’a wygrywa w tym zestawieniu na pewno pod względem liczby pobranych aplikacji. W tym roku wyniosła ona 64 mld (+17% w stosunku do 2016 roku). W tej liczbie, gry wynosiły nieco ponad 27 mld. Dla porównania, w App Store pobrano 28 mld aplikacji (w tym 8,3 mld gier).
Patrząc na takie wyniki nie trudno dojść do wniosku, że w 2018 roku sprzedaż aplikacji i gier na pewno dalej będzie rosła.
Źródło: SensorTower
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.