Samsung po raz kolejny udowodnił, że doskonale zna się na marketingu. Premiera flagowego Galaxy S9 jest już reklamowana w polskich sklepach, choć wydarzenie to odbędzie się dopiero za kilkanaście dni. Właśnie tak buduje się sprzedażowy sukces. Konkurenci, uczcie się!
Samsung jest największym producentem smartfonów na świecie już od wielu lat. Niewątpliwy sukces Koreańczyków wynika z wielu różnych czynników. Jednym z nich jest świetna strategia marketingowa. Samsung reklamuje siebie i swoje produkty praktycznie wszędzie, kładąc spory nacisk na m.in. promocję w sklepach. Idealnym na to przykładem jest nowa kampania, promująca premierę Galaxy S9.
Czytelnicy gsmManiaKa i osoby zainteresowane mobilnymi technologiami zapewne wiedzą, że Samsung Galaxy S9 zadebiutuje 25 lutego, na konferencji Unpacked, dzień przed oficjalnym rozpoczęciem targów MWC 2018 w Barcelonie. Nie muszą tego jednak wiedzieć te osoby, które zaglądają na portale takie jak nasz tylko od czasu do czasu, o ile w ogóle. Samsung doskonale zadbał o to, by nawet ta grupa nie przegapiła tego wydarzenia.
Jako Łowca Promocji dość często przeglądam oferty poszczególnych polskich sklepów internetowych. Już od paru dni rzucają mi się w oczy takie banery:
Duże sklepy już teraz promują premierę Galaxy S9, mimo że nastąpi ona dopiero za niecałe 3 tygodnie. Czytelna grafika i logo Samsunga sprawiają, że bardzo łatwo domyślić się co się stanie 25 lutego, a zegar odliczający czas zachęca nas do oczekiwania na to wydarzenie. Ważne jest też to, że w reklamie nie pada żadna konkretna informacja o samym telefonie, poza subtelną wzmianką o przeprojektowanym aparacie. To tylko nakręca spiralę zainteresowania nowym Galaxy S.
O ile można przegapić informację o debiucie Galaxy S9 w mediach, zwłaszcza gdy nie czyta się tego typu wpisów regularnie, tak codzienna reklama w sklepach, która potrwa aż do samej premiery, zmniejsza takie niebezpieczeństwo do minimum. O premierze dowie się nawet przeciętny klient, który zajrzał do sklepu tylko po to, by poszukać jakiejś fajnej szczoteczki czy golarki.
I na tym właśnie opiera się potęga Samsunga, który doskonale wie, jak reklamować swoje produkty. Żaden inny producent smartfonów nie dba tak o zainteresowanie swoim flagowcem na kilka tygodni przed jego premierą. Dopóki konkurencja się tego nie nauczy, dopóty Samsung pozostanie liderem rynku mobilnego i nie przeszkodzą w tym ani wtórne produkty, ani coraz wyższe ceny.
Samsung Galaxy S9 i Galaxy S9+ oficjalnie. Specyfikacja, cena i przedsprzedaż (MWC 2018)
Źródło: opracowanie własne
Ceny Samsung Galaxy S9
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.