Najnowsze badania preferencji nastolatków, dotyczące telefonów komórkowych, przyniosły ciekawe, choć raczej spodziewane wyniki. Według Global Habbo Youth Survey 2008, wykonanego w 31 krajach, Nokia to wciąż ulubiona marka młodych ludzi. Jednak przewaga fińskiego producenta nad Samsungiem i Sony Ericssonem, wyraźnie zmalała.
W 15 krajach spośród 31 przebadanych, prym wiedzie Nokia. Jednak na tak ważnych rynkach, jak Wlk. Brytania, Niemcy, Dania oraz Szwajcaria, przegrywa z Sony Ericssonem. W poprzednim badaniu, jesienią 2006 roku, produkty fińskiego koncernu okazały się w powyższych krajach najpopularniejsze. Ponadto, w Wlk. Brytanii Nokia spadła aż na 3 miejsce, gdyż wyprzedza ją także Samsung. Oznacza to, że ogólny udział Nokii w branży komórkowej, który pod koniec 2007 roku sięgnął 40%, na początku 2008 roku raczej nie wzrósł.
Wyraźnie zmienił się także sposób, w jaki młodzież wykorzystuje swoje komórki. W 2006 roku zaledwie 38% nastolatków używało telefonu do słuchania muzyki, zaś w najnowszym badaniu aż 71%. Najczęściej robi tak młodzież w Singapurze, we Włoszech oraz w Austrii (80%), natomiast w Japonii i Finlandii najrzadziej.
Inne funkcje multimedialne także zyskały na popularności. Obecnie 70% nastolatków robi zdjęcia i nagrywa filmy komórką (w 2006 – 59%). Oczywiście, wciąż niezwykle popularne jest wysyłanie SMS-ów, co czyni 88% młodych osób. Bardziej zaawansowane funkcje komórek, jak przeglądanie www, odbieranie poczty e-mail oraz rozmawianie przez komunikatory IM, wykorzystuje nieco ponad 1/4 przebadanych osób.
Za przeprowadzenie badań odpowiedzialny jest Habbo.com – portal społecznościowy dla młodych ludzi. Global Habbo Youth Survey 2008 można także nabyć w formie papierowej.
źródło: Cellular-news, fot.: Businessweek, PRweb
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.