Sukces da się odnieść w ciągu zaledwie pięciu minut, o czym na własnej skórze przekonało się Xiaomi i jego nowo utworzona marka Pocophone – debiutancki flagowiec POCO F1 wygenerował podczas pierwszej sprzedaży aż 100 milionów złotych przychodu. A to dopiero początek.
Submarka strzałem w dziesiątkę
Los Pocophone śledziliśmy od samego początku, a właściwie od pierwszej zapowiedzi Xiaomi o utworzeniu submarki. Oczywistym był fakt, że jest to krok w stronę sukcesu, który udało się odnieść Huawei za pomocą smartfonów Honor. Wydaje się jednak, że wynik pierwszej sprzedaży zaskoczył nawet samych producentów.
POCO F1 zadebiutował 22 sierpnia, a jego cenę w polskiej przedsprzedaży poznaliśmy kilka dni później, określając debiutanta jako jeden z lepszych zakupowych wyborów, który oczywiście nie jest pozbawiony wad, ale w jego wycenie nie dokonano błędów ani zbędnej nadwyżki.
POCO F1 z rekordowym wynikiem sprzedaży
Słabsza wersja POCO F1 (6 GB RAM + 64 GB) kosztuje w Polsce tylko 1499 zł, a edycja z rozszerzoną pamięcią wewnętrzną do 128 GB – 1699 zł.
W naszym kraju jesteśmy jednak obarczeni dodatkowymi opłatami, którymi nie muszą martwić się obywatele Indii, którzy jako pierwsi mogli kupić flagowca. Indyjska, uboższa wersja POCO F1 kosztuje 1100 zł netto, a bogatsza około 1550 złotych, co okazało się strzałem w dziesiątkę.
W ciągu zaledwie 5-minutowej wyprzedaży w sklepie Flipkart, POCO F1 zarobił dla swoich producentów sumę około 100 milionów złotych brutto, ustanawiając nowy rekord najefektywniejszej sprzedaży w historii sklepu. Ile więc sztuk smartfonów sprzedano?
#POCOF1: thank you all for a fantastic response to the first sale!
We're happy to announce that we generated ₹200+ cr in less than 5 minutes today, making this the BIGGEST & FASTEST flagship sale ever on @Flipkart!
Thank you, Masters Of Speed. Next sale is on 5th September! pic.twitter.com/cydGtGjlb6
— POCO India (@IndiaPOCO) August 29, 2018
Indyjski oddział POCO podał tylko zarobioną sumę, ale dzieląc łączną sumę przez ceny poszczególnych wersji, dowiadujemy się, że sprzedanych musiało zostać co najmniej 96 tysięcy tańszych wersji lub 67 tysięcy droższych – oczywiście przy założeniu, że zamówione zostały tylko takie wersje.
Co oferuje POCO F1?
Specyfikacja POCO F1 w stu procentach odpowiada strategii submarki Xiaomi – ma być tanio i wydajnie.
We wnętrzu flagowca znalazł się najwydajniejszy obecnie procesor Snapdragon 845, który współpracuje z minimum 6 GB RAM oraz 64 GB szybkiej pamięci wewnętrznej, czyniąc z POCO F1 prawdziwego demona wydajności.
Ponad 6-calowy ekran smartfona posiada notcha z umieszczoną kamerką 20 MP, a z tyłu znalazł się podwójny aparat 12 MP + 5 MP. Za energię flagowca odpowiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 4000 mAh.
Całość konstrukcji zamknięto w poliwęglanowej obudowie – w tym miejscu producent zaoszczędził, ale najwyraźniej nie przeszkodziło to klientom. Liczy się piorunująca wydajność. Na pokładzie nie znajdziemy także NFC.
Podsumowując, cena POCO F1 jest bardziej niż atrakcyjna, a sam model warty uwagi ze względu na zastosowane podzespoły oraz to, że dostaniemy go także w Polsce. Rozpoczęcie oficjalnej sprzedaży w naszym kraju ma ruszyć już dziś, tj. 30 sierpnia. Póki co, możecie go wstępnie zarezerwować w sklepie x-kom.
POCO F1 oficjalnie – znamy specyfikację mocarnego flagowca. Cena jest rewelacyjna!
Źródło: POCO
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.