Apple zaprezentowało swój najnowszy tablet – iPad Pro, w którym najbardziej oczywistą zmianą jest brak przycisku głównego. Model ten ma sporo do zaoferowania.
Dzisiejsza konferencja Apple w Nowym Jorku zaowocowała wieloma wspaniałymi nowościami, ale prawdziwą gwiazdą tego programu jest oczywiście zupełnie nowy iPad. Tim Cook wziął udział w tym wydarzeniu, by pochwalić się, że iPad to nie tylko najpopularniejszy tablet, ale także najpopularniejszy komputer na świecie.
Jak wspomniałem na wstępie nowy iPad Pro nie ma przycisku głównego, o czym donosiły zresztą wcześniejsze przecieki na długo przed oficjalnym ogłoszeniem, i zostało to zrobione tak, jak wszyscy się spodziewali. Nowy wyświetlacz z bardzo smukłymi ramkami został nazwany Liquid Retina, a zatem ma taką samą technologię, jak ten zastosowany w smartfonie iPhone Xr.
Nowy iPad Pro ma 11-calowy wyświetlacz, ale co bardzo istotne został osadzony w konstrukcji obecnego iPada. To oczywiście zasługa wąskich ramek okalających ekran. Do sprzedaży trafi także większy model, w którym obecny jest 12.9-calowy ekran, a zatem można by rzec, że to konkurent dla Ultrabooków. Pomimo tego, że ten model ma taki sam ekran jak poprzednik jest znacznie mniejszy ze względu na zwężone ramki. Jest ogólnie o 25% mniejszy.
Z uwagi na brak przycisku głównego, odblokowanie nowego iPada Pro odbywa się przy wykorzystaniu technologii Face ID. Zasada działania jest identyczna, jak w przypadku smartfonów tegoż producenta. Obsługa odbywa się natomiast przy wykorzystaniu tych samych gestów, które znane są ze smartfonów Apple.
Za wysoką kulturę pracy odpowiedzialny jest najmocniejszy i zarazem najnowszy SoC w asortymencie giganta, a mianowicie Bionic A12X, który złożony został z 8-rdzeniowego procesora i 7-rdzeniowego układu graficznego. Wydajność układu graficznego jest podwojona, a co interesujące i zarazem bardzo zabawne Apple porównał wydajność grafiki tabletu do wydajności konsoli Xbox One X.
Podobno najnowsza odsłona Assassin’s Creed działa z szybkością 120 klatek na sekundę, dzięki optymalizacji aplikacji pod kątem iPada Pro. To także zasługa SoC, o którym już wspominałem.
Apple poszło wreszcie po rozum do głowy i zdecydowało się porzucić złącze Apple Lightning na rzecz tradycyjnego USB typu C. To bez dwóch zdań bardzo istotna zmiana względem poprzednich tabletów iPad. Przy wykorzystaniu tego złącza możliwe jest wsteczne ładowanie, co oznacza, że bedzie mozna doladowac smartfon. Jeśli chodzi natomiast o możliwości fotograficzne, to gigant z Cupertino postawił na aparat Apple TrueDepth ułatwiający korzystanie ze wszystkich funkcji.
Wraz z nowym iPadem Pro zadebiutował także nowy Apple Pencil, który ładuje się bezprzewodowo, co jest oczywiście dużo wygodniejsze niż włożenie go do portu ładowania. Stylis został wyposażony w dodatkowe przyciski dotykowe, które pozwalają szybko przełączać się pomiędzy otwartymi procesami na tablecie.
Ceny nowego iPada zaczynają się od 3799 złotych w przypadku mniejszego modelu i od 4799 złotych w wersji z niemal 13-calowym ekranem.. Przedsprzedaż rusza dzisiaj. Oba modele dostępne będą w czterech wersjach pojemnościowych: 1 TB, 512 GB, 256 GB i 64 GB. Tablet będzie dostępny w Polsce od 7 listopada tego roku.
Polskie ceny przedstawiają się następująco
- Apple iPad Pro 11 cali z 64 GB (wersja WiFi )– 3799 złotych
- Apple iPad Pro 11 cali z 256 GB (wersja WiFi )– 4599 złotych
- Apple iPad Pro 11 cali z 512 GB (wersja WiFi )– 5599 złotych
- Apple iPad Pro 11 cali z 1 TB (wersja WiFi )– 7599 złotych
- Apple iPad Pro 11 cali z 64 GB (wersja LTE) – 4599 złotych
- Apple iPad Pro 11 cali z 256 GB (wersja LTE) – 5399 złotych
- Apple iPad Pro 11 cali z 512 GB (wersja LTE) – 6399 złotych
- Apple iPad Pro 11 cali z 1 TB (wersja LTE) – 8399 złotych
- Apple iPad Pro 12,9 cala z 64 GB (wersja WiFi ) – 4799 złotych
- Apple iPad Pro 12,9 cala z 256 GB (wersja WiFi ) – 5599 złotych
- Apple iPad Pro 12,9 cala z 512 GB (wersja WiFi ) – 6599 złotych
- Apple iPad Pro 12,9 cala z 1 TB (wersja WiFi ) – 8599 złotych
- Apple iPad Pro 12,9 cala z 64 GB (wersja LTE) – 5599 złotych
- Apple iPad Pro 12,9 cala z 256 GB (wersja LTE) – 6399 złotych
- Apple iPad Pro 12,9 cala z 512 GB (wersja LTE) – 7399 złotych
- Apple iPad Pro 12,9 cala z 1 TB (wersja LTE) – 9399 złotych
Specyfikacja Apple iPad Pro 11 cali i iPad Pro 12,9 cala
Apple iPad Pro 11 cali | Apple iPad Pro 12,9 cala | |
System | iOS | |
Ekran | Liquid Retina o przekątnej 11 cali z podświetleniem LED, IPS, 2388 na 1668 pikseli | Liquid Retina o przekątnej 12,9 cala z podświetleniem LED, IPS, 2732 na 2048 pikseli |
SoC | Bionic A12X, koprocesor M12 | |
Pamięć wbudowana | 64 GB, 256 GB, 512 GB, 1 TB | |
Aparat | 12 MP, światło przysłony ƒ/1,8 cyfrowy zoom do 5x,c pięcioelementowy obiektyw, dioda True Tone z 4 diodami LED, wideo 4K z częstością 30 kl./s lub 60 kl./s | |
Kamera | 7 MP | |
Akumulator | litowo-polimerowy o pojemności 29,37 Wh | litowo-polimerowy o pojemności 36,71 Wh |
Łączność i inne | złącze USB typu C, Wi-Fi ac (2,4 i 5 GHz), Bluetooth 5.0, GLONASS, Galileo i QZSS, cztery głośniki, pięć mikrofonów, Face ID | |
Wymiary i waga | 247,6 x 178,5 x 5,9 mm, 468g (Wi‑Fi), 468g (LTE) | 280,6 x 214,9 x 5,9 mm, 631g (Wi‑Fi), 633g (LTE). |
A na koniec ceny najnowszych akcesoriów
- Apple Pencil (2. generacji) – 599 złotych
- Smart Keyboard Folio do iPada Pro 11 cali – 849 złotych
- Smart Smart Keyboard Folio do iPada Pro 12,9 cala – 929 złotych
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.