Ile przeciętnie wydajemy na zakupy i jakie produkty kupujemy? W które miesiące jesteśmy skłonni wydać najwięcej oraz czy fani Apple rzeczywiście kupują drożej? Na te oraz wiele innych pytań odpowiadają najnowsze statystyki dla rynku w Polsce. Niektóre dane są bardzo ciekawe.
Serwis Picodi.com postanowił przeanalizować własne dane wewnętrzne z 2018 roku i skonstruować z nich infografikę, która pokazuje tendencje zakupowe polskich klientów.
Raport jest obszerny, dlatego przyjrzyjmy się kilku najciekawszym informacjom o naszych zakupach, dokonanych w ciągu poprzedniego roku.
Komputery i kobiety górą
W pierwszej sekcji zamieszczono diagram obrazujący urządzenia, których najczęściej używamy do dokonywania zakupów. W tej konkurencji bez przeszkód wygrały komputery odpowiadające za 72% wszystkich zamówień. Znacznie niżej znalazły się smartfony (26%) oraz tablety (2%).
Pomimo tego że tabletów używa tylko nieznaczna część klientów, dokonują oni najdroższych zakupów – średnia wartość zamówienia w ich przypadku to 237 złotych, czyli o prawie 80 zł więcej od użytkowników posługujących się smartfonami.
Przewaga tabletów podpowiada nam, że popularność niekoniecznie idzie w parze z wydatkami. Dokładnie tak wygląda rywalizacja Androida z iOS’em, która kończy się znacznie wyższymi cenami w koszyku fanów Apple. Maniacy iPhone’ów, iPadów i Maców zostawiają w sklepie średnio 211 zł, czyli o 63 złote więcej od maniaKów zielonego systemu.
Idąc dalej, natrafimy na znaczną dominację kobiet, które dokonują aż 67% wszystkich, internetowych zakupów. To dwukrotnie więcej od mężczyzn, ale powody tej różnicy wyjaśnią się już po pierwszym rzucie oka na kategorie zakupów – trzy najpopularniejsze to: odzież, buty oraz kosmetyki i perfumy.
Co jeszcze wiemy o polskich zakupach w Internecie?
Raport obejmuje także informacje na temat zakupów w ciągu całego roku. Wiemy z nich, że:
- najwięcej wydajemy we wrześniu i październiku (średnio 285 zł), a najmniej w kwietniu i maju (średnio 228 zł),
- największa aktywność zakupowa objawia się w listopadzie i grudniu, a najmniejsza podczas wakacji,
- 37% kupujących ma od 18 do 24 lat, a 35% to osoby w wieku 25-34,
- najwięcej kupujemy w niedziele i na początku tygodnia, a najmniej w soboty,
- zarówno kobiety, jak i mężczyźni najczęściej kupują o godzinie 19,
- najpopularniejsze kategorie produktów to: odzież, buty, kosmetyki i perfumy, elektronika, jedzenie na dowóz.
Dla zainteresowanych całym raportem umieszczam jego treść poniżej. Dokładniejsze dane (w tym światowe) znajdziecie w tekście serwisu Picodi.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.