Od zapowiedzi technologi AMP mającej trafić do Gmaila minął prawie rok. Mimo to, gigant z Mountain View dopiero teraz zdecydował się ogłosić tak zwane „AMP for Email”, udostępniając programistom odpowiednie narzędzia, które pomogą tworzyć interaktywne wiadomości email. Sprawdźmy szczegóły.
Accelerated Mobile Pages, w skrócie AMP to specjalny framework służący do tworzenia wygodnych w dostępie mobilnych treści w internecie. Rozwiązanie to nie tylko czyni strony mobilne przejrzystszymi, ale sprawia również, że materiały ładują się znacznie szybciej. Na tym nie kończą się jednak zastosowania AMP. Google pragnie wykorzystać framework do formatowania dokumentów email, które mogłyby przybierać dynamiczne formy. Czy gra jest warta świeczki?
AMP w Gmailu
Oczywiście. Pomyślcie tylko, że odpowiednio zaprojektowane komponenty wiadomości email mogłyby pozwalać na przewijanie list czy wchodzenie w interakcje z obecnymi w dokumencie elementami. Dołączanie do wydarzenia, przewijanie kart, dokonywanie rezerwacji czy wypełnianie formularzy byłoby możliwe bez potrzeby opuszczania ekranu Gmaila. W zasadzie finalnie z rozwiązania mogliby korzystać także dostawcy innych skrzynek email.
Właśnie… wiele zależy tutaj od deweloperów, którzy mogą wykorzystać technologię AMP for Email w swoich projektach. Bez twórców samo narzędzie będzie jedynie ciekawostką. Jeśli należycie do grona deweloperów, zachęcam was do rejestracji w programie i sprawdzenia specyfikacji rozwiązania, które finalnie będzie obsługiwane jeszcze w tym roku.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.